Boikot Barangan Israel!

Ma shaa Allah, dlm kita best2 tgk bola..umat Islam di Palestin berdepan dengan hujan peluru..sedeh sgt. Rasa tak boleh nak bukak facebook tgk gambar2 sahabat Islam kat sana yg berdarah muka, anak2 kecil menangis, meratap..golongan lemah yg syahid..Allahurabi :(


Banyak fikir dlm hati, apa yg aku boleh tolong utk bantu mereka..rasa berdoa sahaja macam tak cukup, sbb golongan perampas tu masih lg bebas membedil sana sini. Hairan bila PBB yg kononnya gah suarakan hak asasi manusia still membisu macam mata dah buta, telinga dah pekak. Mr Jib selaku PM Malaysia pun takde usul pun nak bantu kaum Islam kat sana walhal bila cakap isu agama bukan main kuat dan lantang sekali. Cuma badan NGO macam Aman Palestin yg berterusan mengumpul dana untuk Umat Islam Palestin. Kenapa negara Islam yg mengaku bertuhankan Allah, tak rasa untuk bantu saudara seIslam yg lain? Hairan..




Mungkin kita masih boleh bantu mereka dgn cara boikot barangan keluaran Yahudi, kat bawah beberapa barangan yg kita dah boleh start boikot..semoga usaha murni kita ni dapat bantu saudara seIslam kita.


  1. Boikot McDonald! Makanan beracun dan senjata utama utk bunuh manusia..taip jer kat google, konfirm macam2 fakta pasal McD yg akan kita ketahui..
  2. Jgn beli dan minum air Coca Cola. Bahaya sgt Coca Cola bukan sahaja disebabkan kandungan gula yg bnyk, malah ia berupaya menghakis tulang manusia. Tak percaya? Sila tuang Coke dlm pinggan dan letak tulang ikan dlm air tersebut..cuba tgk apa jd lepas dua hari..
  3. Ganti Milo dengan minuman coklat malt yg lain..kitorang tukar pada coklat malt oligofruktose, rasa pun sedap..boleh join peraduan Power Root lg.
  4. Shopping kat Sabasun, hyper runcit yg memboikot barangan Israel. Kalau diorang jual pun, diorang akan tulis  fakta ttg Israel di sebelah barangan keluarannya.
  5. L'oreal dan Garnier tukar dengan produk lain.
  6. Antara barangan Israel laen yg biasa kita beli adalah maggi, kit kat, nescafe dan barangan Nestle serta Johnson n Johnson. 


Kami dah mulakan boikot beberapa barangan keluaran Israel sejak tahun lepas tp ada jer yg ter 'miss'. In shaa Allah lepas ni akan boikot lbh bnyk lg dgn niat untuk tolong umat Islam dan jatuhkan Yahudi laknatullah. Mungkin dengan cara ni jer boleh bantu di samping doa dan derma. Paling kurang kita tak menyumbang kepada kekayaan Yahudi walaupun ada sesetengah benda mmg tak dapat nak diboikot lgsung contohnya guna Google.

Semoga Allah selamatkan umat Islam di seluruh dunia terutama di Palestin dan Rohingya..ameen

Comments

  1. Ya Allah, jatuhkan Yahudi laknatullah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameenn..jatuhkanlah Yahudi laknatullah..

      Delete
  2. dikala kita disini berpesta juadah..mereka berpesta darah..!!

    salam kenal tuan rumah..follow kat sini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perkenalan Kamsiah :)
      Semoga Allah beri kemenangan pd org Islam Palestin dan kekalahan kpd rejim zionis laknatullah..ameenn

      Delete
  3. as salam dik. kita umat Islam kena bersatu memerangi Israel laknatullah ini. abe kie dtg follow sini. no 110. Tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumslm abe kie..sy tak mampu nak pergi berperang, cuma boleh buat cara ni jer. Semoga satu hari nnt, pemerintah kita ada kesedaran utk tolong umat Islam di sana..ameen

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pasang Bidai Tingkap Guna Cabletight

Cara Tebuk Lubang Pada Jubin

Cara Tanam Rumput Karpet